Vydáno: 31.10.2017
MOOVEEZ company

Český start-up má smlouvu s Hollywoodem


    Praha 31. října 2017 – Malé české firmě MOOVEEZ company se podařilo získat mezinárodní distribuční práva od čtyř velkých filmových studií včetně dvou hollywoodských gigantů. Práva na filmy platí pro většinu Evropy, Rusko, postsovětské země, Velkou Británii a Latinskou Ameriku. Češi je potřebují pro svůj unikátní projekt výuky angličtiny podle filmů. Ve vzdělávací jazykové aplikaci s názvem Mooveez se uživatelé učí angličtinu od Toma Hankse, Cameron Diaz a dalších hvězd stříbrného plátna. Sledování vybraného filmu, který je zpracován do podoby interaktivního výukového programu, umožňuje nenásilnou a efektivní výuku i samostudium. Firma nyní intenzivně jedná s německými, francouzskými, španělskými a ruskými studii o rozšíření projektu o další jazykové mutace. 

    „Začali jsme v roce 2013 jako několikačlenný tým. Dnes máme více než 70 odborných spolupracovníků v 10 zemích. Většina z nich jsou překladatelé a jazykoví specialisté,“ řekl Miroslav Pešta, iniciátor projektu a zakladatel MOOVEEZ company. „Zpracování kompletního výukového programu k filmu zahrnuje celou škálu činností od speciálního překladu titulků, sestavení gramatických cvičení, přípravy kulturních vysvětlivek až po samotné programování. Jeden film nás takto zaměstná až na 2 měsíce,“ vysvětlil Pešta.

    Aktuálně v ČR probíhá pilotní testování se studenty přímo ve vyučování s cílem přizpůsobit aplikaci pro interaktivní skupinovou výuku jazyků na základních, středních i jazykových školách. Společnost současně hledá progresivní učitele, kteří by měli zájem tuto moderní metodu výuky vyzkoušet a stát se certifikovanými lektory.

    Inovativní projekt sází na moderní technologie a edutainment – zábavu a zároveň vzdělávání s filmovými příběhy (jazyky hrou), které jsou pro učení jazyků mnohem efektivnější než klasické metody. Sledování filmů totiž kopíruje způsob, jakým se přirozeně učíme mateřský jazyk, tj. vnímáním kontextu, melodie, poslechem a nakonec „imitací“. Pokrokový přístup v loňském roce ocenila organizace British Council, která Mooveez udělila prestižní cenu za nejlepší digitální produkt v oblasti jazykového vzdělávání. Aplikace aktuálně nabízí více než 60 výukově zpracovaných velkofilmů, seriálových epizod a populárně-naučných dokumentů. Učit se s Mooveez anglicky mohou uživatelé, kteří si aplikaci stáhnou v mobilním prostředí.

    Aplikace Mooveez byla od svého spuštění v roce 2014 uvedena na trh ve více než 10 zemích +střední a východní Evropy včetně Ruska. Do konce letošního roku bude dostupná také ve Švýcarsku, Francii, Španělsku, Portugalsku a Latinské Americe. Cílem další expanze je USA či Japonsko. Dosavadní investice do vývoje aplikace se pohybují v řádu desítek miliónů korun.

Kontakt: