Vydáno: 2.9.2018
MOOVEEZ

Angličtina forever!

    Praha 2. září 2018 – Devět z deseti byznysmenů věří, že angličtina bude nejdůležitějším obchodním jazykem i příštích 30 let. Vyplývá to z průzkumu o jazykových dovednostech a preferencích, který si nechal vypracovat český vzdělávací start-up MOOVEEZ company, tvůrce unikátní mobilní aplikace pro výuku angličtiny prostřednictvím filmů. Přesto, že se svět byznysu spoléhá na angličtinu (89,3 %), je podle manažerů a podnikatelů pro kariéru kromě angličtiny nejdůležitější znalost němčiny (38,1 %) a ruštiny (11,1 %). Jako nový cizí jazyk by si nejčastěji zvolili španělštinu a většinově (85,7 %) mají za to, že by jim při studiu cizích jazyků mohly významně napomoci moderní technologie.

    „Kolik řečí umíš, taková pozice i výplata,“ parafrázoval zjištění průzkumu zakladatel MOOVEEZ company Miroslav Pešta. Podle 76,2 % respondentů dnes totiž zaměstnavatelé automaticky očekávají znalost 1-2 světových jazyků. Shoda panuje i v tom, že tyto dovednosti mají zásadní vliv na výši výdělku (87 %).

    Podle Pešty nás už prostě nebaví učit se jazyky výhradně tradičními způsoby. S technologiemi, které dnes nosí v kapse každý, to může být snadné, zábavné a zároveň velmi efektivní. „Stačí mobil nebo tablet a deset minut denně. Někomu pomáhá sledování videí, jiným písně oblíbené kapely. Aplikace Mooveez je ideální pomůckou i pro samouky. K dispozici mají celé filmy, stačí se jen dívat, poslouchat a hrát si,“ doplnil Pešta.

    Právě v otázce na preferované formy studia se respondenti dělí na dvě srovnatelné skupiny. Jedna dává přednost studiu formou přirozeného „nasávání“ jazyka z dostupných zdrojů. Ta druhá volí tradiční učebnice. Moderní technologie podle očekávání preferuje mladší generace. Studia s jejich využitím se ale nezříkají ani respondenti nad 55 let. U více než třetiny všech respondentů bodovaly jako preferovaná forma studia výukové programy na internetu. Mladší a střední generace dává přednost studiu cizího jazyka prostřednictvím aplikací v mobilu.

    Do průzkumu se zapojilo celkem 1801 respondentů, čtenářů anglicky psaného elektronického bullettinu The Fleet Sheet’s Final Word a uživatelů sociálních sítí sledujících účet vydavatele Erika Besta. Dotazník a závěrečnou zprávu zpracovala agentura Donath-Business & Media (DBM).

    Původní česká aplikace Mooveez je aktuálně dostupná v téměř 50 zemích světa a nabízí více než 60 velkofilmů, seriálů a dokumentů zpracovaných pro výuku angličtiny. Podle Pešty budou v aplikaci již brzy dostupné další jazyky, v poslední fázi příprav je francouzština. Němčina, ruština a španělština, o které je i podle výsledků průzkumu největší zájem, budou následovat.




Kontakt: