Vydáno: 13.8.2020
DBM

Kestenbaumova nadace neplatí

    Praha 13. srpna 2020 - S účinností od počátku tohoto týdne ukončila agentura Donath Business & Media (DBM) komunikační podporu projektu rehabilitace starého prostějovského židovského hřbitova. Zadavatelem byla americká náboženská nadace WMSBG Kolel Damesek Eliezer v čele s rabínem Louisem Kestenbaumem. Důvodem abruptního ukončení spolupráce s dlouholetým klientem bylo neuhrazení 7 faktur vystavených od listopadu 2019 do května 2020 ve výši přesahující půl milionu korun. Rabín ani jeho spolupracovníci na opakované klidné ani důraznější výzvy k úhradě nereagovali. V roce 2017 byla agentura i projekt rehabilitace starého židovského hřbitova oceněn dvěma prvními a jedním druhým místem v České ceně za Public Relations ve třech různých kategoriích.

    „Emocionálně jde o jedno z mých největších profesionálních zklamání,“ uvedl k tomu Michal Donath, generální ředitel DBM. „Vím, že emoce do byznysu nepatří, ale co si má člověk o vědomém neplatiči myslet? Konzumovat služby, bez výhrad přijímat výkaz prací a myslet si, že se za to nemusí platit, je naprosto scestný a nekorektní přístup, a ještě k tomu ze strany náboženské organizace. O to je ten příběh smutnější,“ dodal Donath.

    Projekt rehabilitace starého židovského hřbitova v Prostějově narážel od počátku na nepochopení ze strany některých Prostějovanů, místních sdělovacích prostředků i bývalého vedení města. Projekt byl zahájen mediální výzvou k hledání zmizelých náhrobních kamenů ze starého hřbitova po jeho zničení za II. světové války. Celkem se přihlásilo 8 rodin z Prostějovska, které ve snaze napravit historické křivdy poskytly organizátorům kampaně čtyři desítky kompletních náhrobků a identifikovatelných úlomků ze zničených kusů. Našli se ovšem i tací, kdož mají náhrobními kameny vydlážděný dvorek a vzdát se jich nehodlají ani za úplatu.

    Agentura DBM o ukončení spolupráce s nadací písemně informovala partnery projektu.

Kontakt: