Vydáno: 16.6.2004
Karlovarské minerální vody

Korunní musí zastavit reklamní kampaň

    Karlovy Vary 16. června 2004 – Krajský soud v Plzni vyhověl návrhu, kterým se Karlovarské minerální vody (KMV) s poukazem na nekalosoutěžní jednání svého přímého konkurenta domáhaly zastavení šíření aktuálního televizního reklamního spotu na minerální vodu Korunní, a vydal v této věci předběžné opatření. To ukládá společnosti Karlovarská korunní kyselka, aby se zdržela šíření sporné reklamy. Podle názoru KMV totiž napadené reklamní sdělení zjevně útočí na minerální vodu Magnesia z její produkce s tím, že se klamavou a zavádějící reklamou snaží přetáhnout spotřebitele k minerální vodě Korunní.

    „Z pohledu KMV jde zcela zjevně o nekalou soutěž zaměřenou na destabilizaci pozice minerální vody Magnesia na trhu,“ uvedl Jan Husák, generální ředitel KMV. „Svědčí o tom i záměrné použití výrazu magnesium v reklamním spotu, přestože běžně zavedený a používaný český název pro chemický prvek Mg je hořčík,“ dodal.

    Soud nařídil, aby se společnost Karlovarská korunní kyselka zdržela šíření reklamního spotu propagujícího přírodní minerální vodu Korunní prostřednictvím televize, rozhlasu, tisku, internetu, kin, videokazet a elektronických datových nosičů a zajistila jeho stažení ze všech médií. Spot totiž záměrně obsahuje nepravdivé tvrzení, že „Minerální vody obsahují magnesium, které potřebujeme pro správnou funkci srdce, jenže některé minerálky mají magnesia mnoho, a proto je musíme střídat. Vysoký obsah magnesia v lidském těle totiž může způsobit necitlivost, ale Korunní obsahuje vyvážený poměr minerálů Optimineral, a proto ji můžeme pít bez obav každý den.“

    „Informace o možném předávkování magnesiem pitím minerální vody Magnesia obsahující přibližně 250 mg magnesia na 1 litr minerální vody je klamavá a z lékařského hlediska nesmyslná a rovněž informace o poruchách citlivosti způsobené pitím minerální vody je z klinického hlediska nesmysl,“ uvedl v této souvislosti prof. MUDr. Zdeněk Zadák, Csc. z Fakultní nemocnice v Hradci Králové.

    Ze stanoviska ředitele Státního zdravotního ústavu zpracovaného 4. června 2004 právě kvůli zavádějícímu textu reklamního spotu na Korunní vyplývá mimo jiné i skutečnost, že „doporučené dávky hořčíku jsou u nás plněny pouze z 84 %, což znamená, že by naše spotřeba hořčíku měla být vyšší.“ Podle něj je také důležité, aby se lidé naučili číst etikety a aby si bez ohledu na reklamu vybírali vhodné potraviny v zájmu svého zdraví.

Kontakt:

    Donath-Burson-Marsteller
    Michal Donath
    GSM:+420 602 222 128
    michal_donath@cz.bm.com

    Soubory ke stažení:

    Document Icon Magnesia_ vs_Korunni.doc