Vydáno: 3.3.2015
UPS

Evropští zákazníci při on-line nakupování požadují flexibilitu, odhalila studie

    Nákupní rozhodování ovlivňují sociální média a porovnávání zboží pomocí chytrých telefonů

    Brusel, 3. března 2015 – Společnosti UPS (NYSE: UPS), světový lídr v oblasti logistiky a přepravních služeb, a comScore, Inc. (NASDAQ: SCOR), lídr v oblasti měření digitálního světa, dnes zveřejnily svoji druhou evropskou studii „UPS Pulse of the Online Shopper™”. Zpráva analyzuje chování a zvyklosti zákazníků, konkrétně co vede spotřebitele k nákupu on-line. Výsledky vypovídají o nástupu ‘flexibilních zákazníků’, kteří při nakupování na internetu snadno přeskakují mezi jednotlivými kanály a zařízeními.

    Evropská verze je součástí celosvětové studie, která odhaluje nové trendy v Asii, Brazílii, Mexiku a Spojených státech. Mezi hlavní zjištění studie patří:
    • On-line zákazníci chtějí alternativní výdejní místa a více platebních možností.
    • Mobilní telefon je katalyzátorem, který urychluje nakupování napříč kanály a maloobchodníci by měli umět čelit omezením.
    • Doprava zdarma a možnost vrácení zásilky jsou stále důležitým faktorem.

    Při nákupech je na prvním místě pohodlí
    Evropští spotřebitelé očekávají lákavou nabídku jak on-line, tak v obchodech, stejně jako možnost zvolit si čas a způsob doručení zboží. Internetoví zákazníci hledají alternativní způsoby doručování, zvláště pak v Evropě, kde 32 % zákazníků, což představuje oproti loňskému výzkumu zvýšení, by preferovalo doručení své objednávky na jiné místo než domů.

    „S vývojem technologie se mění očekávání spotřebitelů. Tito „pružní zákazníci“ chtějí při on-line objednávkách pohodlný přístup k co nejúplnějším informacím,“ říká Scott Aubuchon, viceprezident pro marketing UPS Europe. „K uspokojení podobně vysokých očekávání může UPS prodejcům pomoci vyvíjet inovativní logistická řešení. Například s využitím služby UPS My Choice® a sítě Access Point™ mohou personalizovat doručování balíčků, a uspět tak u svých internetových zákazníků.

    Základem jsou kompletní informace
    Podrobný popis produktu a informace on-line možná nikdy zcela nenahradí dobře informovaného obchodníka, přesto mohou být zákazníkům užitečné ještě před návštěvou obchodu. S množstvím údajů, které jim mají pomoci při výběru produktů, je spokojených pouze 59 % nakupujících. V odpovědích na otázky spojené s informacemi o doručení nadpoloviční většina (52 %) respondentů preferovala informaci o přesném datu dodání namísto zbývajícího počtu dní potřebných k doručení.

    Technologie mění nakupování neočekávanými způsoby
    S novými webovými a mobilními technologiemi je stále jednodušší porovnat obchody. Celkem 35 % zákazníků on-line obchodů říká, že si při nákupu v obchodě porovnávají ceny na svých chytrých telefonech. Sociální média ovlivňují nákupy u jednoho ze tří evropských nakupujících, přičemž jak spokojení tak nespokojení zákazníci prohlašují, že se o svůj názor podělí na sociálních sítích.

    Klíčová je logistika
    Nabídka možností přepravy při objednávání a pružné možnosti vrácení zboží jsou také důležité – a jen 53 % zákazníků je spokojeno s možnostmi vrácení nebo výměny zboží. Velkou roli hrají i dodací lhůty, neboť 58 % zákazníků již někdy nedokončilo objednávku kvůli příliš dlouhé, či neuvedené době dodání zboží. Značný vliv má nadálei nabídka přepravy zdarma, protože 67 % respondentů by dalo přednost bezplatné vnitrostátní přepravě, i kdyby to znamenalo 1-3 dny čekání navíc.

    Studie UPS Pulse of the Online Shopper
    Výzkum provedla v průběhu července a srpna 2014 společnost comScore na vzorku více než 6200 on-line zákazníků v šesti evropských zemích: ve Francii, Německu, Itálii, Nizozemí, Španělsku a Velké Británii.

    Podrobná zpráva k evropské studii je na: http://pressroom.ups.com/pressroom/staticfiles/pdf/whitepaper/comScoreEuropeWhitepaper.pdf
    Informace v grafické podobě na: http://pressroom.ups.com/pressroom/staticfiles/pdf/fact_sheets/Europe%20comScore%20Infographic.pdf
    Animovanou mapu s výsledky studie na jednotlivých trzích najdete na:
    http://www.thinglink.com/scene/626891496972353536

    comScore
    Společnost comScore, Inc. (NASDAQ: SCORE) je globální lídr v oblasti digitálního měření a analýzy. Přináší nové pohledy na chování spotřebitele, který využívá internet, mobilní technologie a televizi, jež umožňují klientům maximální zhodnocení digitálních investic. Více informací najdete na www.comscore.com/companyinfo.

    UPS
    UPS (NYSE:UPS) je světový lídr v oblasti logistiky a nabízí širokou škálu řešení včetně přepravy balíků a nákladní přepravy, usnadnění mezinárodního obchodu a rozvoje pokročilých technologií, díky kterým lze efektivněji řídit dění v obchodním světě. Hlavní sídlo společnosti je v Atlantě, USA. UPS své služby poskytuje ve více než 220 zemích a teritoriích světa. Adresa internetových stránek společnosti je ups.com®, korporátní blog najdete na Longitudes.ups.com. Novinky a zprávy UPS jsou k dispozici na pressroom.ups.com.

Kontakt: