Vydáno: 1.6.2007
BILLA ČR

BILLA ČR zdvojnásobí podíl na trhu, obrat, počet prodejen i zaměstnanců

    BILLA ČR dnes převzala 97 prodejen Delvita včetně všech jejich zaměstnanců. Transakci v hodnotě 100 milionů eur mezi společnostmi REWE Group Austria/Eurobilla a Delhaize schválila Evropská komise 27. dubna 2007. Její finančně-technické aspekty byly dokončeny včera. Počet supermarketů provozovaných společností BILLA v České republice vzrostl na 180, počet zaměstnanců překročil 5 tisíc. Roční obrat společnosti BILLA vzroste integrací prodejen Delvita na 17 mld. korun. Podíl společnosti BILLA na českém trhu s potravinami a drogistickým zbožím dosáhne téměř 8 procent. Převzetím prodejen Delvita se pozice společnosti BILLA na českém trhu výrazně posílila. Stejně jako v Bulharsku, Rumunsku a na Slovensku se BILLA nyní i na českém trhu může stát supermarketem číslo 1. Akvizice však nebude mít vliv na další rozvojové plány společnosti BILLA. Ta plánuje v příštích pěti letech otevřít 7 až 8 nových prodejen ročně.

    „Takové posílení pozice je snad ten nejkrásnější dárek k letošním patnáctinám společnosti BILLA v České republice,“ uvedl Jaroslaw Szczypka, generální ředitel BILLA ČR. „Náš koncept prodeje i náš nekompromisní přístup ke kvalitě a čerstvosti prostě naše zákazníky přitahují. Doufáme, že dobrá zkušenost se supermarkety BILLA se od dnešního dne přenese na dvojnásobný počet zákazníků,“ tvrdí Szczypka. Integraci Delvity do systému BILLA bude provázet řada změn. Přizpůsobení sortimentu, změna „vizáže“ prodejen, nové vztahy s dodavateli, zavádění nových výpočetních systémů atd. Jediné, co se nezmění, je počet provozovaných převzatých prodejen Delvita a jejich zaměstnanců.

    Před rokem slíbili vedoucí představitelé REWE Group Austria, že investují do českého trhu 100 milionů eur. „Své slovo držíme,“ zdůraznil Jan Kunath, donedávna člen představenstva REWE Group Austria odpovědný za segment supermarketů ve střední a východní Evropě, v současnosti vedoucí manažer strategické obchodní plnosortimentní sekce na německém trhu. „Jsme rádi, že nám BILLA otevřela cestu k pozici jedničky na českém poli supermarketů. Silnou pozici společnosti BILLA v Česku a dalších státech střední a východní Evropy budeme budovat i v budoucnosti, a to nejen organickým rozvojem naší sítě, ale i dalšími možnými, ekonomicky smysluplnými, akvizicemi,“ doplnil Kunath.

    Se změnou tváře bývalých prodejen Delvita začne BILLA ihned. Jako první přijdou na řadu prodejny Delvita v Praze a v těch oblastech, kde dosud BILLA ještě nepůsobí. Opatření související se změnou značky včetně zavádění nových výpočetních systémů jsou plánována do konce roku 2008.

Kontakt:
    Donath-Burson-Marsteller
    Michal Donath
    GSM:+420 602 222 128
    michal.donath@bm.com

    Soubory ke stažení:

    Document Icon Fakticke_prevzeti.doc