Vydáno: 2.3.2001
Boeing
Čeští vojenští piloti na školení v USA
Los Angeles/Vodochody, 2. března 2001
– Skupina pilotů Vzdušných sil armády České republiky zahájila v těchto dnech školení v americkém výcvikovém středisku společnosti Boeing v kalifornském Garden Grove. Školení je součástí kurzů, které připravily Ministerstvo obrany České republiky, společnost Boeing a Aero Vodochody. Piloti v Kalifornii absolvují odpovídající počet výukových hodin přesně jak to vyžadují předpisy Českých vzdušných sil. Dvoutýdenní
m
výcvikem projde celkem třicet českých pilotů. Druhá skupina odcestuje do Spojených států bezprostředně po skončení výcviku svých předchůdců.
„Školení je bezpodmínečně nutný pro přípravu pilotů na řízení a provoz letounů L 159,“ uvedl tiskový mluvčí velitele Vzdušných sil Armády České republiky Petr Fajl.
„Výcvik jsme ministerstvu navrhli protože víme, že přechod na nový typ letounu je pro piloty náročný,“ řekl Viktor Kučera, ředitel programu vojenských letadel a člen představenstva Aera Vodochody.
„Chce
me jim to maximálně usnadnit,“ dodal Viktor Kučera.
První týden školení probíhá v avionické integrační laboratoři střediska společnosti Boeing v Garden Grove. Avionická integrační laboratoř je zařízení s podobnou funkcí jako simulátor, který je nepostradatelnou součástí kvalitního výcviku pilotů. Instruktor připravuje pro každého pilota studijní plán šitý na míru přesně podle jeho individuálních potřeb, které jsou zjištěny na prvních hodinách výcviku. Od prvního dne, který je zaměřen na úkony související
se startováním, přípravou letových plánů a seznámení se se simulátorem pokračuje v dalších dnech výuka pilotů se zaměřením na procvičení základních manévrů a navigačních dovedností. Součástí kurzů je i možnost vyzkoušet některé operace související s fungo
v
áním zbraňových systémů a simulující činnosti při bojových operacích. Část školení během druhého týdne proběhne na vojenské letecké základně Luke Air Force Base, kde se uskuteční druhá část výcviku na simulátorech typu Falcon 4.0 F-16 C/D s ruční řídící p
á
kou a ovládáním škrtícím klapky, které jsou velmi podobné těm, jimiž jsou vybaveny letouny L 159.
Aero Vodochody má podle plánu dodat Armádě České republiky celkem dvaasedmdesát lehkých bitevníků L 159 určených primárně k obraně pozemních cílů. Letouny mají mít v přízemním letu maximální rychlost 936 km/h, stoupavost 48 metrů za sekundu, výškový dostup 13 kilometrů a dolet 1765 kilometrů v závislosti na profilu mise. Letoun L 159 konstrukčně vychází z osvědčeného typu letounů L 39/ 59, které dodnes létaj
í
v armádách mnoha zemí světa. Výhodou letounu mají být nízké provozní náklady a široké spektrum možností využití. Zařazením letounu L 159 do výzbroje Armády České republiky se také zvyšují šance Aera Vodochody uspět na stagnujícím exportním trhu podzvukov
ý
ch bitevních letounů.
Kontakt:
Donath-Burson-Marsteller
Josef Vacl
Tel.: 02/2421 1220
Fax: 02/2421 1620
Soubory ke stažení:
GardenGrove.doc