Vydáno: 1.7.2014
Integer.pl Group

Poštomaty přicházejí s novou službou: Doručování zásilek mezi Českou republikou a Slovenskem

    • Společnost InPost rozšíří své služby v České republice a na Slovensku.
    • Služba pokryje všechny balíkové terminály (poštomaty), které jsou v současné době
    v provozu v České republice a na Slovensku.
    • Doručování přes hranice bude v budoucnu zavedeno v rámci široké sítě poštomatů InPost na celém světě.

    Díky spolupráci se společností IN TIME – klíčovým kurýrem v sektoru B2C – umožní moderní poštomaty českým zákazníkům využívat tyto služby i na Slovensku. Poštomaty nabízejí vyzvednutí zásilky v následující pracovní den po dni podání z kteréhokoliv ze 150 poštomatů, jež jsou v současné době na Slovensku (50) a v České republice (100) v provozu.

    Společnost IN TIME dnes zavádí doručování do slovenských poštomatů. Mezinárodní přeprava, kterou IN TIME nabízí, se touto službou významně rozšiřuje o nový způsob doručování, který získává stále více zákazníků mezi příjemci zásilek.

    „Mezinárodní zásilky jsou budoucností trhu kurýrních služeb. Tento sektor bude dále posílen poštomaty InPost umístěnými na příhodných místech a přístupnými 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, 365 dní v roce. Společnost InPost poskytuje mezinárodní přepravní služby již od roku 2013, kdy náš národní partner, Eesti Post, využil síť balíkových terminálů InPost při zavedení svých služeb v Estonsku, Lotyšsku a Litvě. Rádi bychom rozvíjeli mezinárodní služby tak, aby bylo možné využít celou globální síť terminálů InPost,” říká Rafał Brzoska, CEO (generální ředitel) společnosti InPost.

    Poštomaty nabízejí zákazníkům IN TIME dosud nebývalou rychlost vyzvednutí – za pomoci QR kódu
    v chytrém telefonu trvá pouze několik vteřin. To je možné díky pokrokovému propojení terminálů s aplikacemi pro mobilní telefony a technologií CodeWise. Navíc, pokud zákazník změní své rozhodnutí, může společnost zásilku doručit obvyklým kurýrním způsobem až do domu. Po předání informace, že je zásilka připravena k vyzvednutí, má klient 3 pracovní dny na to, aby zásilku z vybraného poštomatu vyzvedl. Po této době je možné zásilku vyzvednout během dalších 4 dnů v regionálním depu IN TIME.

    „S ohledem na růst obchodování mezi Českou republikou a Slovenskem jsem přesvědčena, že si tato nová služba rychle získá velkou oblibu," říká Dana Englichová, ředitelka IN TIME. „Možnosti poštomatů jsou obrovské, proto budeme brzy nabízet také službu vrácení (zpátečního zasílání) prostřednictvím balíkových terminálů. Své služby chceme navíc nabízet i mimo sektor B2C a plánujeme je zavést i v dalších zemích, čímž služba získává téměř neomezené možnosti vyzvednutí. Ve výhledu je Polsko,” dodává Dana Englichová.

    Vývoj inovativního řešení s poštomaty InPost se na evropském trhu od začátku roku 2014 zrychluje. Společnost InPost nedávno podepsala strategické dohody se společnostmi Carrefour Italy, TNT Express Italy a s přední italskou platformou elektronického obchodování nazývanou Banzai. V Itálii bude do konce roku 2015 instalováno až tisíc balíkových boxů InPost. Kromě toho potvrdila společnost InPost spolupráci se společností Transport for London (TfL), která má v úmyslu umístit poštomaty InPost na parkovištích poblíž stanic londýnské podzemní dráhy, včetně slavné stanice Victoria. Kromě toho se společnost InPost dohodla se sítí Morrisons Supermarket, která provozuje ve Velké Británii více než 500 prodejen, na umístění balíkových terminálů InPost v jejích objektech.

    Řešení InPost upravená podle požadavků jednotlivých zemí fungují již v 21 zemích: Saúdská Arábie, Austrálie, Chile, Velká Británie, Irsko, Island, Itálie, Francie, Lotyšsko, Litva, Ukrajina, Estonsko, Polsko, Rusko, Kypr, Slovensko, Česká republika, Kolumbie, Kostarika, Salvador a Guatemala.
    V současné době je na celém světě rozmístěno více než 3 500 balíkových terminálů s technologií InPost. Společnost má v plánu instalovat do konce roku 2016 dalších 16 000 poštomatů v Evropě.
    Aby svůj cíl splnila, jedná s novými zahraničními partnery. Skupina Integer.pl má současně v úmyslu instalovat několik tisíc těchto zařízení na největších světových trzích – v Číně a v USA.

    Expanze na starém kontinentu je však jen začátkem celosvětové činnosti společnosti InPost.
    Ta zahájila spolupráci s přední asijskou kurýrní společností CX Courier Ltd., v jejímž rámci umístí
    v Hongkongu 300 poštomatů do konce roku 2016. První balíkové terminály, které jsou součástí pilotního projektu, budou k dispozici již v září 2014 a přibližně 150 jich bude instalováno v roce 2015. Pokud jde o oblast MENA (Střední východ a severní Afrika), oznámila společnost InPost založení společného podniku s předním globálním poskytovatelem logistiky a dopravních řešení, společností Aramex. Toto partnerství zajistí zákazníkům v oblasti MENA a v Africe přístup k soukromým automatizovaným terminálům na balíky při všech činnostech v rámci elektronického obchodování. Provoz sítě má být oficiálně zahájen koncem roku 2014 a mimo jiné bude pokrývat tyto země: Spojené arabské emiráty, Saúdská Arábie, Omán, Bahrajn, Katar, Jordánsko, Libanon, Kuvajt, Egypt a Jihoafrická republika.

    Základem úspěchu společnosti InPost jsou inovace podnikových řešení a technologie; tuto skutečnost potvrzují i četná ocenění, která společnost InPost dostala za řešení poštomatů, například „World Mail Awards 2013", „Retail Innovation of the Year" (2013) a „Delivery Innovation Excellence UK" (2014).

    Více informací najdete na www.inpost24.com www.intime.cz

Kontakt: