Vydáno: 7.2.2007
Lufthansa

Lufthansa - zprávy

    Létání v zimě – sněhu a ledu navzdory
    První přívaly sněhu máme za sebou. Milovníci zimních sportů mohou být nadšeni. V civilní dopravě však zimní počasí mnoho nadšení nevyvolává. Sníh a led na křídlech či ocase letadla může výrazně ovlivnit jeho aerodynamiku. Letadla tak musí být před každým startem zbavena sněhu a ledu směsí vody a propylénglykolu, který zamezí i dalšímu namrzání. Na odmražení jednoho Boeingu 747-400 je potřeba 900 litrů této látky. Na podstatně menší stroj Boeing 737 stačí pouze třetina tohoto objemu. Odmrazovací látka je v přírodě odbouratelná a neohrožuje životní prostředí. Za jeden běžný zimní den spotřebuje letecká společnost Lufthansa jen v Německu na 135 000 litrů této tekutiny.

    Lufthansa podcastuje
    Německá mutace internetové stránky www.lufthansa.com nabízí dvě nové služby. Na podcastovém vysílání betterFly v němčině získají cestující zajímavé informace o různých destinacích. Ze stránek si je mohou stáhnout například ve formátu mp3 přímo do svého přehrávače. Další novinkou je sportovní portál Fanflug poskytující informace o důležitých světových sportovních událostech. Na stránce je kalendář sportovních akcí, který je přímo spojen s rezervačním systémem společnosti Lufthansa, takže se sportovní fanoušci mohou vydat na zápas svého týmu prakticky okamžitě.

    Nárůst zájmu o soukromá trysková letadla
    Private Jet je název služby společnosti Lufthansa určené pro individuální a flexibilní cestování v segmentu první třídy. Počet letů tryskovými letouny Private Jet vzrostl v roce 2006 o 13 procent v meziročním srovnání. Denně bylo rezervováno až deset letounů Private Jet. Téměř 60 procent celkového objemu činily lety do zhruba 1000 destinací v Evropě a Rusku. Významně vzrostlo i využití flotily Private Jet ve spojení s mezikontinentálními lety přes letiště ve Frankfurtu, Mnichově a Curychu. Private Jet je služba společnosti Lufthansa poskytovaná za pevnou cenu, která se odvíjí od vzdálenosti destinace. Spolucestující či hosté jsou na těchto letech přepravováni zdarma. Na itinerář cesty dohlíží manažer a služba je cestujícím k dispozici 24 hodin denně.

    Názory čtenářů Business Traveller Deutschland
    Čtenáři magazínu Business Traveller Deutschland znovu ocenili společnost Lufthansa. Celkem obdržela Lufthansa pět cen, některé z nich opakovaně. Poprvé byla společnost označena za nejlepšího dopravce na letech do Severní a Jižní Ameriky. Další ocenění získaly aerolinie v kategorii občerstvení na palubě na stejné trase. Čtenáři také ocenili bezpečnost letů Lufthansa například na linkách v rámci Evropy a na spojích do Ameriky. Čtenáři Business Traveller Deutschland udělili první místo internetovým stránkám www.lufthansa.com. Výzkum mezi čtenáři Business Traveller Deutschland je každoročně prováděn nezávislým institutem pro výzkum trhu.

    Mnichovský dopravní uzel
    V roce 2006 společnost Lufthansa odbavila na mnichovském letišti celkem 21,7 milionů pasažérů, což je o 11,3 procent více než v minulém roce. “Klíčovým faktorem pro úspěch mnichovského dopravního uzlu je škála nabízených letů a kvalita služeb, které může Lufthansa ve svém terminálu 2 poskytnout,” uvedl Thomas Klühr, vedoucí manažer letiště. Počet tranzitních pasažérů na letech společnosti Lufthansa stoupl vloni o dvě procenta a počet lokálních cestujících narostl o osm procent. Na trasách z Mnichova společnost Lufthansa v roce 2006 nasadila větší stroje, aby předešla problémům s kapacitou. V druhé polovině roku 2006 byly například nahrazeny padesátimístné troje Bombardier CRJ 200 dvanácti novějšími stroji typu CRJ 900, které pojmou až 80 cestujících. Lufthansa vloni zaznamenala také dvojciferný nárůst poptávky po službách první třídy na mnichovském terminálu. Na konec léta 2007 připravuje proto společnost rozšíření salonku pro cestující první třídou. Součástí služeb terminálu 2 pro první třídu tak bude restaurace, odpočívárna, bar a pracovna či luxusní umývárny. Prostory určené pro první třídu budou celkem využívat plochu 860 metrů čtverečních.

Kontakt:
    Donath-Burson-Marsteller
    Jan Laštovička
    GSM: +420 602 389 165
    E-mail: jan.lastovicka@bm.com

    Soubory ke stažení:

    Document Icon LH_zpravy_unor.doc