Vydáno: 21.4.2008
Fromageries Bel

Skupina Fromageries Bel bude v České republice vyrábět i tvrdé sýry

    Akvizicí jihomoravské mlékárensko-sýrařské skupiny Jaroměřická zdvojnásobil francouzský výrobce sýrů Fromageries Bel své výrobní kapacity a posílil tak svou pozici v segmentu tvrdých a čerstvých sýrů.

    Praha/Paříž 21. dubna 2008 – Přední francouzský výrobce značkových sýrů Groupe Bel (Veselá kráva, Boursin, Leerdammer, Kiri, Mini Babybel) dnes oznámil, že akvizicí dvou dalších podniků rozšíří své aktivity v České republice. Předmětem právě uzavřené transakce bylo odkoupení 100 % kapitálu společnosti J+R a 71,34 % akcií Jaroměřické mlékárny, dvou sesterských společností, v nichž měl dosud většinový podíl Zdeněk Palát. Skupina Jaroměřická se zpracováním 87 milionů litrů mléka a výrobou 15 600 tun sýru v roce 2007 zařadila mezi prvních deset hráčů segmentu tvrdých sýrů v České republice. Celkem zaměstnává 317 pracovníků a v roce 2007 dosáhla roční obrat přesahující jednu miliardu korun. Akvizice společnosti Jaroměřická ještě podléhá souhlasu Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.

    „Nová akvizice v České republice je výrazem rostoucí snahy skupiny o organický externí růst na platformě silných značek a na základě selektivní akviziční strategie v souladu s naším podnikatelským modelem,“ uvedl Gérard Boivin, prezident a generální ředitel Groupe Bel. Podle Boivina budou oba nově získané provozy začleněny přímo do struktur francouzského vlastníka, a nestanou se tak součástí jeho české dceřiné společnosti Bel sýry Česko.

    Akvizicí se završuje významná etapa externího růstu Groupe Bel ve východní Evropě. Současně zajišťuje tato transakce dobrou a stálou perspektivu pro smluvní české výrobce mléka. Skupina Bel tím tak ještě upevnila svou pozici na trhu v České republice. Poprvé zde na sebe upozornila již v roce 2000 akvizicí společnosti Želetavská sýrárna. V lednu 2007 následovala úspěšná koupě značky Gervais od skupiny Danone.

    Českému trhu sýrů dominují dva hlavní segmenty: tvrdé sýry (více než 50 % celého trhu sýrů) a tavené sýry (přibližně 20 %). V těch mají Češi rekordní spotřebu na obyvatele v Evropě. Segment čerstvých sýrů, jejichž spotřeba je nižší (9 %), však vykazuje velmi dynamický rozvoj (nárůst 36 % za pět let). Skupina Bel je lídrem na trhu tavených sýrů v čele s Veselou krávou, sýrem Smetanito a dalšími tuzemskými značkami. Po akvizici značky Gervais také posílila svou pozici v segmentu čerstvých sýrů. Nová akvizice rovněž ovlivní situaci v segmentu tvrdých sýrů ve prospěch skupiny. Skupina Bel, která působí ve všech třech segmentech, má tedy velmi dobrou perspektivu.

    O Groupe Bel

    Skupina Bel, světová jednička v produkci značkových sýrů, byla původně rodinnou firmou. V současnosti má více než 11 000 spolupracovníků, na třicet dceřiných společností po celém světě a vyváží své výrobky do 120 zemí.

    Společnost Bel dává již od svého založení značný prostor inovacím a unikátnímu průmyslovému know-how, pestrosti a kreativitě v oblastech reklamy a marketingu. Do portfolia mezinárodně uznávaných produktů firmy patří Veselá kráva, Boursin, Mini Babybel, Kiri a Leerdammer a dvacítka dalších lokálních značek.

    V roce 2007 činil obrat skupiny Bel přibližně 2 miliardy eur.

    Další informace na: www.groupe-bel.com

Kontakt: