Za uměním do modřanského bunkru; z Microny bude galerie
Praha 10. února 2011 – Výstava moderního umění Prague Biennale 5 se letos bude konat na novém místě. V komplexu dvanáctipatrové modřanské haly Microna obsadí dvě nadzemní podlaží a část výstavy bude umístěna také v podzemním protiatomovém bunkru. Svá díla zde od 19. května do 11. září předvedou začínající i zavedení umělci z celého světa. Stejně jako uplynulé ročníky Prague Biennale, i tento bude realizován pod kurátorskou taktovkou Heleny Kontové a Giancarla Politiho, vydavatelů časopisu Flash Art.
„Prague Biennale se stalo odrazovým můstkem pro řadu mladých umělců,“ říká Helena Kontová. „Přišli, vystavili, z Prahy do světa vyrazili, a to je přesně to, co chceme. Na druhou stranu musíme ukázat i současné uznávané osobnosti světového umění,“ dodává Kontová. Jednou z hlavních hvězd letošní výstavy totiž bude Roman Ondák. Tento známý slovenský neokonceptualista bude kromě Prague Biennale letos, po mimořádném úspěchu v minulých ročnících, opět vystavovat na Benátském bienále. Za sebou má ovšem také prezentace v londýnské Tate Modern a v newyorském Muzeu moderního umění.
Hlavní část bienále se stejně jako v případě uplynulých ročníků nazývá Expanded Painting s důrazem na aktuální středoevropské malířství. Kromě originálních spanilých jízd do Itálie, Francie a Německa ukáže i neznámý pohled na Kanadu, Indii, Skandinávii a USA. Z New Yorku se tak představí například Francesca Di Mattio a Garth Weiser, kteří již za sebou mají prezentaci v prestižní The Saatchi Gallery v Londýně.
Velká část výstavy se opět bude opírat o díla z České republiky a Slovenska. Připravují ji dvě české kurátorky s cizokrajnými jmény: Mariana Semjonova a Viera Borozan. Obě se do České republiky přistěhovaly, ale cítí se být Češkami. Organizátoři výstavy si od nich slibují, že nabídnou svůj vlastní a jedinečný pohled na to, co je to „českost“. Ve fotografické části Prague Biennale 2 se vedle některých velkých jmen světové fotografie objeví i nejmladší a neznámí umělci ze střední Evropy.
Kontakt: