Vydáno: 2.10.2001
Knižní klub

"A co čtete dnes večer Vy?"

    Praha 2. října 2001 – Největší české knižní nakladatelství společnost Euromedia hodlá zjistit, proč se lidé v České republice odklonili od četby knih k jiným aktivitám. Ve spolupráci s výzkumnou společností Taylor Nelson Sofres Factum připravuje Knižní klub rozsáhlý průzkum čtenářských zvyklostí české populace. Ten by měl poskytnout nebývale podrobnou databázi informací o vztahu českých čtenářů ke knihám a četbě obecně, zejména s ohledem na plnohodnotné využívání volného času.

    Návrat ke knihám se společnost Euromedia rozhodla podpořit prostřednictvím jí provozovaného Knižního klubu masívní reklamní kampaní. Ta je zaměřena především na ty, kteří dali v posledních deseti letech přednost jiným aktivitám než právě četbě knih. Kampaň má prostřednictvím inzerátů v tisku a billboardů oslovit otázkou „A co čtete dnes večer Vy?“ více než pět milionů potenciálních čtenářů.

    „Na českém trhu je přibližně jeden milion náruživých čtenářů, kteří si koupí nebo přečtou alespoň pět knih ročně,“ tvrdí Andreas Kaulfuss, generální ředitel společnosti Euromedia. „Čtenářský potenciál je však podle mého názoru daleko větší. Naše kampaň má počet těchto čtenářů zdvojnásobit, vrátit je od televizí zpět ke knihám,“ dodal Andreas Kaulfuss. Samotný Knižní klub předpokládá, že v rámci všeobecného růstu zájmu o knihy získá do konce roku 40 tisíc nových členů.

    Společnost Euromedia s nakladatelskou značkou Knižního klubu je největší nakladatel na českém knižním trhu. Vydá ročně v průměru 400 knižních titulů a má více než 200 tisíc členů. Prodej realizuje kromě zásilkové služby i prostřednictvím svých šesti obchodů a běžné velkoobchodní a maloobchodní sítě. Euromedia dosáhla v minulém roce obratu zhruba 1 mld. Kč. Do skupiny Euromedia patří také nakladatelské značky Balios, Odeon a Ikar.

Soubory ke stažení:

Document Icon Co_ctete.doc