Vydáno: 6.5.2013
Prague Biennale

Prague Biennale 6 vlak neujede

    Praha 6. května 2013 – Šestý ročník mezinárodní výstavy současného umění Prague Biennale se uskuteční od 6. června do poloviny září v prostorách Nákladového nádraží Žižkov. Prague Biennale tak pokračuje v tradici pořádání výstav v nekonvenčních lokalitách Prahy mimo tradiční výstavní síně. Stěžejním bodem Prague Biennale 6 bude i letos sekce Expanded Painting zaměřená na současnou malbu. Hlavními organizátory exhibice jsou vydavatelé mezinárodního časopisu o umění Flash Art, známý pár kunsthistoriků Helena Kontová a Giancarlo Politi. Letos tuto dvojici kurátorsky doplnil i jejich dlouholetý spolupracovník Nicola Trezzi.

    „Prague Biennale 6 následuje letos ihned po skončení Bienále v Benátkách,“ říká Helena Kontová. „I když jsou na obě akce neporovnatelné z hlediska investic, obě představí nejvýznamnější současné světové umělce,“ dodává s tím, že v rámci hlavní sekce budou moci zájemci shlédnout díla nejvýznamnějších osobností mezinárodní scény. Mezi nimi například amerického umělce íránského původu Ali Banisadra, Lee Seung Taeka z Koreje, Bruna Munari z Itálie, Entang Wiharsa z Indonésie, či Johna Hendersona z USA.

    Původně česká sekce se v letošním roce rozrostla do mezinárodních rozměrů. Kurátoři výstavy nazvané Flow Zuzana Blochová a Patricia Talacko výstavou nedefinují generační nebo lokální souvislosti v současném umění. Spíše než formální a obsahové příbuznosti zde vystavující umělce spojuje schopnost nechat se unést a potlačit intelektuální, logickou a spekulativní část myšlení, což dává umění v jeho zdánlivé bezstarostnosti jedinečnou integritu. Z českých umělců zde bude vystavovat například Milan Grygar. Slovenská sekce nese název „Beyond the art“ a postarala se o ni kurátorka Mira Sikorová-Putišová. Představí hlavně slovenské autory, kteří žijí a pracují převážně v zahraničí.

    Prague Biennale Photo 3 nese název „Photography, Reconstructed“ a jejím kurátorem je Pavel Vančát. Výstava představí současné nefigurativní tendence, které reagují na končící éru moderní fotografie. Místo prostého zachycení fotografie vystavení autoři pracují s dekonstrukcí či přímo rekonstrukcí modernistického fotografického obrazu. Snímek již není snímán, ale budován jako obrazový komentář či kritika.

Kontakt: