Vydáno: 8.8.2016
UPS

Maloobchodníci v Evropě reagují pomalu na flexibilní zákazníky nakupující přes internet

    Podle zjištění nedávného průzkumu UPS musí evropské obchody provádět inovace ve třech klíčových logistických oblastech, aby byly konkurenceschopné v zahraničí

    BRUSEL, 8. srpna 2016 – Nový průzkum UPS® (NYSE: UPS) upozornil na problémy, se kterými se potýkají evropští maloobchodníci ve snaze přizpůsobit své aktivity digitálním spotřebitelům. Průzkum UPS Pulse of the Omni-channel Retailer zdůraznil potřebu inovací pro udržení stabilního či rostoucího podílu na maloobchodním trhu. Ten je stále globálnější a je ovládaný hráči, kteří realizují přeshraniční obchodování. „Spotřebitelé zkoušejí řadu online i tradičních prodejních kanálů a budou používat ten, který nejlépe vyhovuje jejich potřebám,“ uvádí Carrie Royle, manažerka marketingu pro maloobchod, UPS Evropa. K porovnání a vyhodnocení maloobchodních nabídek používají také sociální sítě.“ Zasilatelská a přepravní řešení UPS pomáhají maloobchodníkům v růstu a přispívají k větší spokojenosti s online prodeji.

    Na začátku tohoto roku se odborníci na logistiku z více než 700 maloobchodních firem prostřednictvím průzkumu podělili o své zkušenosti. Maloobchodníci v Evropě sledují specifické plány zaměřené na investice a restrukturalizaci, aby udrželi krok s předními konkurenty v oblasti maloobchodu. Více než 30 % oslovených manažerů uvedlo, že čelí velkým výzvám spojeným s investicemi do informačních technologií, organizováním logistiky, pochopením chování spotřebitelů a řízením, které by bylo otevřené široké škále prodejních kanálů.

    Podobně jako maloobchodníci přizpůsobují své dodavatelské řetězce spotřebitelům, kteří často nakupují online, tzv. flexi zákazníkům, měly by se tyto firmy zaměřit na tři klíčové oblasti: kamenné obchody, situaci vyčerpání zásob a vrácení přeshraniční zásilky.

    Lepší využití kamenných obchodů
    Evropské maloobchodní firmy, které si chtějí udržet konkurenceschopnost, by měly vzít v potaz, že počet zákazníků, kteří navštíví obchod, klesá s růstem online nákupů. Měly by tedy jít nad rámec tradičního poslání maloobchodní prodejny a využít ji jako součást zásobovací a distribuční sítě.

    Téměř třetina (27 %) evropských maloobchodníků již využívá obchody i jako střediska pro vyřizování objednávek. Jak ale vyplývá z grafu, mezi jednotlivými zeměmi jsou velké rozdíly.

    Zjištění UPS také ukazují, že 31 % maloobchodníků v Evropě plánuje v příštích 12-24 měsících nabídnout svou síť obchodů a dalších přidružených míst jako pohodlnější alternativu pro vyzvednutí zásilky pro online nakupující. „Průzkum v oblasti maloobchodu potvrzuje naše zkušenosti s flexi zákazníky. Časově vytížení zákazníci si vyzvednou svoji zásilku, jak se jim to hodí, v jedné z našich 24 tisíc specializovaných poboček UPS Access Point™ rozmístěných po celé Evropě a Severní Americe,“ dodává Royle. „Téměř 27 milionů zákazníků po celém světě využívá online službu a mobilní aplikaci UPS My Choice®, která umožňuje naplánovat a přesměrovat zásilky, jak se to zákazníkovi hodí.“

    Prodej namísto vyprodání zásob
    Podle zjištění předchozího spotřebitelského výzkumu UPS, v okamžiku, kdy je některá položka označena jako vyprodaná, 41 % evropských spotřebitelů přejde na webové stránky nebo aplikaci konkurence a 20 % respondentů jde do konkurenčního obchodu. Pouze 17 % dotázaných uvedlo, že si počkají a zboží u tohoto maloobchodníka koupí. Výzkum zaměřený na distribuci pomocí více kanálů ukazuje, že firmy na internetu jsou pružnější co se týká vyprodaných zásob; 68 % internetových firem nabízí sledování zásilky a její doručení na preferovanou adresu, jakmile je zboží dostupné, a 59 % sleduje objednávky a proaktivně informuje spotřebitele o dostupnosti, zatímco kamenné obchody se za nimi opožďují. Téměř polovina kamenných maloobchodních prodejen (45 %) navrhne zákazníkovi pouze, aby počkal, aniž by mu nabídla alternativu. UPS plně podporuje rozvoj a rozšiřování vícekanálových zasilatelských řešení, jež jsou součástí logistické strategie maloobchodníků a umožňují jim vybrat to nejlepší možné řešení a proměnit tak situaci, kdy zboží není na skladě, v prodejní příležitost.žitost.dění kontrol kvality (50 %). Z 

    Zajištění vrácení přeshraničních zásilek
    Je všeobecně známo, že vyřizování vrácení zásilek je klíčovým faktorem úspěchu maloobchodníků včetně internetových firem. Důvěra zákazníka a integrita značky závisí na efektivním vrácení zásilek. Obchodníci uvádějí, že jejich klíčovým úkolem v této oblasti je řízení vrácení vadného zboží (64 %) a provádění kontrol kvality (50 %). Z průzkumu také vyplývá, že maloobchodníci potřebují pomoc nezávislých logistických partnerů. Více než 60 % respondentů tvrdí, že potřebují řadu nezávislých logistických partnerů pro vyřizování vrácení zásilek a více než 70 % uvedlo, že přispívají k nákladové efektivitě. „Řízení zákaznických objednávek a vrácení přeshraničních zásilek může být náročné,“ řekla Royle. "UPS nabízí maloobchodníkům širokou škálu řešení pro vyřizování vrácení zásilek. Spotřebitelé mohou obratem ruky vyřídit své předplacené a předem označené zásilky určené k vrácení na některém z 15 tisíc míst UPS Access Point po celé Evropě.“

    Průzkum UPS Pulse of the Omni-channel Retailer
    Ve snaze lépe pochopit přechod k maloobchodním prodejům pomocí více kanálů si UPS nechala provést průzkum 2016 Pulse of the Omni-channel Retailer. Byl uskutečněn v Belgii, Francii, Itálii, Německu, Nizozemsku, Španělsku a Velké Británii.

    Telefonické rozhovory realizovala IDC Retail Insights v jazyce příslušné země v období od ledna do března 2016. Průzkum byl proveden na vzorku 100 respondentů v jednotlivých zemích (celkem 707 osob).

    Mezi dotazovanými byli prodejní a provozní manažeři na seniorních pozicích včetně osob odpovědných za dodavatelské řetězce, logistiku a e-commerce. Do průzkumu byly zahrnuty firmy z oblasti přímého maloobchodu a navazující maloobchodní výrobci oděvů, spotřebního zboží a průmyslu vyspělých technologií.

    UPS (NYSE:UPS) je světový lídr v oblasti logistiky a nabízí širokou škálu řešení včetně přepravy balíků a nákladní přepravy, usnadnění mezinárodního obchodu a rozvoje pokročilých technologií, díky kterým lze efektivněji řídit dění v obchodním světě. Hlavní sídlo společnosti je v Atlantě, USA. UPS své služby poskytuje ve více než 220 zemích a teritoriích světa. Adresa internetových stránek společnosti je ups.com®, korporátní blog naleznete na longitudes.ups.com. Novinky a zprávy UPS jsou k dispozici na pressroom.ups.com nebo na follow @UPS_News.

Kontakt: